Superhandige tips voor een gezonde leefstijl

En, hoe staat het net jouw goede voornemens? Eerlijk? Een groot deel van de Nederlanders houdt zijn/haar voornemens niet vol. Heel grote kans dat jij één van hen bent. Mocht “gezonder eten” op jouw lijstje staan voor dit jaar, dan kunnen wij vast wel iets voor je betekenen! Wij zetten ons namelijk dagelijks in om een gezond en duurzaam voedingspatroon gemakkelijk te maken! Bij deze van ons een paar heel simpele tips om dat voorgenomen gezonde eten tot levensstijl te maken:

  1. Eet zoveel mogelijk groenten

Groenten eet je nooit genoeg. Probeer daarom in ieder moment van de dag een element groente toe te voegen, zodat je je dagelijkse portie groente vergroot. Begin de dag bijvoorbeeld met een goede smoothie waarin groente is verwerkt en neem bij de lunch een lekker verwarmende soep. Dit zijn ideale manieren om dagelijks veel meer groenten binnen te krijgen!

  1. Drink veel water

Ons lichaam kan prima langere tijd zonder eten (sterker nog, het zou blij zijn als we structureel minder zouden eten), maar uitdroging ligt al snel op de loer, zelfs zonder dat je het merkt. Onze cellen vragen constant om vochttoevoer, om alle processen in het lichaam zo optimaal mogelijk te laten functioneren. Zorg er daarom voor dat je altijd water bij de hand hebt en zet een glas water op tafel, zodat je niet vergeet ca. 2 liter per dag te drinken! O ja, nog een heel fijne bijkomstigheid van genoeg water drinken: het geeft een verzadigd gevoel, hetgeen betekent dat je minder snel trek hebt in eten!

  1. Plan je eten voor de week

Bijna iedereen herkent wel die momenten dat je na een drukke werkdag nog moet bedenken wat je gaat eten.. Juist, géén idee en ook geen zin om over na te denken. Op die momenten is het erg verleidelijk om snel naar een ongezonde snack te grijpen! Neem daarom eens per week even de tijd om het gezonde eten én de boodschappen voor de week te plannen. Dan hoef je nog maar een keer in de week geïnspireerd te zijn 😉

  1. Kook extra veel

Nee, niet om extra veel te eten! Als je een extra portie meekookt, hebt je meteen je lunch voor de volgende dag klaar! Of vries je portie in, zodat je altijd een snelle, gezonde maaltijd bij de hand hebt voor momenten dat je écht geen tijd om zelf wat in elkaar te zetten.

Wil je meer inspiratie om jouw gezonde leefstijl vast te houden? Houd Facebook en Instagram in de gaten voor meer tips!